~ShErA~
Selepas bersuka ria kat toy museum..destinasi seterusnya ialah Bukit Bendera..saja bawak anak2 naik cable car baru..mula beroperasi tahun ini..anak2 sangat seronok..layan jelah..yang penting depa happy..walaupun kali ni ayah & ibu tak bawak pergi bercuti jauh2..
Permandangan dari atas Bukit Bendera atau dikenali jugak sebagai Penang Hill
Berada pada ketinggian 830 meter di atas Georgtown
Haris pun sibuk nak tengok ke bawah..boleh nampak seluruh pulau dan tanah besar di seberang laut..
5 darjah celcius lebih dingin daripada paras laut..
ramai juga orang walaupun hari berkerja..ambil peluang sempena cuti sekolah
macam-macam hal kami anak beranak
betul-betul di atas puncak..ada masjid, kuil dan playground.
sempat bergambar dengan ular sawa..ayah & Anaqee saja yang betul2 berani sebenarnya..ibu, Faris & Haris cuma tumpang sekaki..Faris yang hanya sentuh dengan ibu jari tak habis2 bergebang dekat sepupu2nya yang dia berani pegang ular..lawak betul..Anaqee rileks saja..
6 Responses
  1. man Says:

    berapa harga tiket cable car la ni.


  2. ~ShErA~ Says:

    kami ambik pakej family..rm18..mmg untung..klu biasa dewasa rm8 & kanak2 rm4..


  3. Aina Says:

    untung shera dapat naik.smlm kat tv, berita ckp cabel car rosak.koc baru pulak tu...:( kesian depa yg mai jauh2


  4. salam perkenalan shera.. cikgu sek mana? sy follow ya, dan maybe blh jd kawan? ;-)


  5. ~ShErA~ Says:

    salam cikgu!sy ngajar di smk kepala batas,spu...azimah kat mana?jumpa blog azimah kat blog syikin..thanks sudi berkawan.


  6. MamaEma Says:

    pernah pergi kat sini...dah lama dah...kebetulan ada kenduri member opis...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...