~ShErA~
Wooo..mcm takut ja tgk tajuk kan?
aku mmg tgh gila...hehe..gila berkebun
dengan masa yg terhad..
so, kdg2 mlm hari pun aku dok pegang cangkul lg
wahaha..bukan penggali kubur ya..
sbnrnya proses membuat lmn syok sendiri aku ni start dr thn lps lg..
kira sejak berpindah masuk ke rumah ni la..
aku buat skit demi skit..sorang2..cuma bertemankan mjlh laman
mmg menjadi sumber rujukan aku..tp dgn budget yg ciput...
mana nk bleh ikut..buat la sekadar yg mampu

Projek laman aku bermula dr halaman depan dulu
dengan berbadan dua..tenaga yg ala2 semput..aku usahakan jgk
buat secara berperingkat..penat ooo nk setelkan keliling rmh..
Yang ni dulu penuh dgn rumput2 dan batu binaan
mak aiii..aku cabut tau rumput tu..bukan meracun.
mmg tgh naik sheikh kot masa tu..pembawakan budak
tp tu la ..cepat pulak tumbuh rumput
rasanya sebab tak cabut sampai akar umbi dia
bila dah tahan nk cabut rumput..
perut pun dah semakin memboyot..
hah..boh ja batu kerikil yg kecik2 tu..
klu ikut hati nk tnm rumput carpet
tp..byk benda nk kena buat..nk upah org masa ni
budget tak berapa nk ada..biar la dulu..
asal rumput2 lain tu tak bermaharajalela sudah
mula tanam skit2 pokok2 hiasan..

Calathea Lutea ni aku beli RM15 kat sebuah nurseri
tup..tup..tgk kat pekan hari ahad area rmh aku tu..RM5 jer
adusss..rugi 10 hengget..takpa la..
cepat membiak pokok ni

Tengokkk..dah nk jadi hutan pokok tu
kemarin aku korek bagi kat jiran2.
lagi pun ada projek terbaru nk buat kat area tu..
hihi..tunggu n3 seterusnya

Tadaaa..ni la hasilnya stkt ni laman bahagian depan yg telah aku usahakan
tp tu la...projek taman ni sentiasa ada naik taraf kan
jd bahagian kat corner ni akan tinggal kenangan..
pokok2 akan diubah
arachis pintoi sebagai tutup bumi kat area ni pun akan terkorban
huhu..tgk la stkt mana yg boleh aku selamatkan..
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...