~ShErA~

Aisehhh..cantikkan bunga ni..berbentuk seperti hati..berkilau dan sgt menarik. Bunga ni jgk dikenali sebagai bunga Flaminggo..cara nak jaga pun senang. Selama aku beli ni..aku biar ja dok kat tepi tangga pondok tu..perlukan cahaya matahari untuk berbunga cantik tp tak boleh kena direct sun..senang cerita kena dok kat tempat teduh..aku beli 2 color..merah & pink..tahan lama bunga dia..


actually bunga anthurium ni sangat2 popular kat indon..


Yang pink ni memang meriah berbunga..masa ni tgh ada 6 kudup baru nk kembang...kalau ikut info yang aku dapat..seelok-eloknya guna baja bunga jenis spray..so..sambil2 spray orkid aku..sembur la skali kat anthurium ni..sebulan sekali pun dah ok..

Percaya tak..bunga ni kalau kita potong n letak dlm vas..
boleh tahan sampai 2-3 minggu lamanya..tp ada la cara nak kekalkan kesegarannya

suka?
sila dapatkan di nurseri berdekatan..murah saja
aku beli ari tu RM8 jer..
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...