~ShErA~
Salam semua...

Keterujaan aku untuk kumpul orkid semakin menjadi-jadi..sampai sanggup pergi Pdg Besar semata-mata nak tengok orkid kat sana..erm..banyakkkk..tp harga pun lebih kurang ja..takda la murah sangat pun..tp dah alang-alang kat sana..sempat gak la rembat 12 pokok..huhu..nasib baik ambik yang murah-murah...penuh bonet kereta..sanggup tak shopping apa-apa..hahaha..

Sebagai orang yang baru nk berjinak-jinak dengan orkid ni..biasa la..kumpul orkid hybrid dulu..orkid hutan blum lg menarik minat aku..nanti-nanti la..kot-kot dah jemu dgn yang ni..dan dgn permulaan ni jgk..aku just kumpul yang murah-murah ja..blum lagi sampai peringkat sepokok sampai cecah ratusan ringgit..waras lagi kot..kat Pdg Besar tu aku byk ambik jenis Dendrobium hybrid..ada la 3-4 pokok jenis Vanda & Cattleya..

apa-apa pun jom layan gambar..


Dendrobium Samurai

Dendrobium Black Spider



Dendrobium Masako Kotaishi Hidenka


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...