~ShErA~
Dengan Ingatan Kasih & Sayang..for my beloved hubby..
Salam..
entry kali ni..saja nak crita pasal hadiah..
bestkan bila dapat hadiah..
tapi dah jd resam..hadiah dapat time besday..annivesary..dll
perlu ke kita tunggu hari2 istimewa utk beri hadiah kat org yg kita syg?
rasanya takkan..bagi aku..bagi jer bila2 masa..
kdg2 bila kita bagi ms hari2 biasa ni
mgkn akan lebih bermakna..
erm..seperti yang aku rasa..

kekadang barang yg kira teringin tu
bukan tak mampu nak beli sendiri..
tapi lagi hepi klu dapat dr seseorang
tak kisah la mahal atau murah
terasa sgt dihargai..perasaan yg sukar digambarkan

Bagi yang memberi,
itu sebagai cara melepaskan diri dari sifat bakhil,
saranan untuk saling menghormati dan sebagainya.
Sedangkan kepada yang diberi,
sebagai salah satu bentuk memberi kelapangan terhadapnya,
hilangnya kecemburuan dan kecurigaan,
bahkan mendatangkan rasa cinta dan persatuan dengan sesama...

Kepentingan memberi hadiah


  • Simbol kasih suami terhadap isteri

  • Menggembirakan hati isteri

  • Mencetuskan rasa hormat dan taat dalam hati isteri terhadap suami

  • Mewariskan rasa cinta dan menghilangkan kekotoran hati.

  • Sabda Nabi, "Hendaklah kalian saling memberi hadiah kerana hadiah itu dapat menwariskan rasa cinta dan membersihkan berbagai kekotoran hati/jiwa."

  • Mendatangkan rasa saling cinta-mencintai, menyatukan hati dan memunculkan kasih sayang.
so..bagaimana..kiralah brapa kali korang menerima hadiah
dan brapa kali korang memberi hadiah
dari/buat orang2 yang korang sayang..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...