~ShErA~
Sejak akhir-akhir ni aku dah kurang peduli kat orkid2 kesayanganku itu..uhuhu..serius..memang tak sempat nak belek2..sekadar jenguk saja..bunga pun tak ada..merajuk gamaknya..kurang baja sebenarnya la kak oiii..tapi baja tetap la sembur seminggu sekali..dan baru2 ni mak menakan aku ada bagi baja jenis serbuk..bancuh dengan air..memang orkid kat rumah dia meriah berbunga..setelah beberapa kali aku cuba..wahhhh..lihatlah dunia..orkidku berbunga jugak akhirnya setelah sekian lama aku tunggu..
Mokara Jitti
Masih segar..baru saja mekar 2 hari lepas..belum semuanya..yang dalam pic ni terhangat di pasaran..baru jer snap pagi tadi..ini kira orkid kedua berbunga selepas dancing lady hari tu..kira ok la kan..sejuk jugak tangan aku membela orkid..lagi 15 pokok tu bila la nak tunjuk bunganya..dan yang sedihnya..sepokok Cattleya sudah mau ke syurga..rasanya terlebih siram..reput akar dan pangkal..apa2 pun..aku cuba selamatkan tunas2 baru Cattleya tu...buang akar2 reput dan kerat daun2 yang dikenalpasti telah dijangkiti penyakit..ish..ish..leceh jugak bila jadi macam ni..
4 Responses

  1. ~ShErA~ Says:

    bila orkid berbunga..baru ada mood nak jaga orkid semula :)



  2. ~ShErA~ Says:

    tak menyerlah sgt warna dia..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...