~ShErA~
Koleksi laman yang paling cantik berbunga kali ni ialah Adenium Obesum atau dikenali juga sebagai desert rose/kemboja cina. Anak pokok asalnya aku dapat drpd FIL...sebenarnya boleh juga biak melalui keratan batang..aku dah buat..tapi bonggolnya memang tak cantik macam biak melalui anak benih...setakat ni aku dah semai banyak anak adenium ni..masa baru-baru pindah kat rumah ni..aku sedekahkan kat jiran2 baru sorang 3/4 pokok..sebab banyak sangat..tak cukup pasu..cuma bela pokok ni kena sabar skit la nak tunggu tengok keunikan bonggolnya tu. Sentiasa berbunga...

Benih anak pokoknya sama...warna bunga lain2

Penyeri laman

Adenium kat rumah FIL..penjagaan minimum tapi berbunga sakan..apa rahsianya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...