~ShErA~
Ish..ish..brapa punya banyak hobi daaa mau kumpul..takut sat lagi semuanya jadi sekerat jalan...macam la banyak sangat masa tu nak berhobi berbagai-bagai...gasak la makcik oiii..


~..............................................~


Actually yang ni bukan menjurus kepada hobi sepenuhnya..lebih kepada berkaitan dengan kerja seharian aku kat sekolah..dan sangat2 berkait rapat dengan bidang yang aku ajar..aku memang dok intai lama dah mesin ni..akhirnya..2 bulan lepas dapat la jugak..so sekarang ni kalau ada waktu free..aku godek2 la..banyak kena belajar ni..walaupun mesin ni lebih simple tapi bila dah lama tinggal sulaman berkomputer ni..banyak jugak la nak kena refresh balik..dulu2 masa aku ngajar kat KKKT, aku kendalikan mesin tajima 15 jarum tu..yang tu tak payah cakap la..memang terbaekkk..harga masa tu pun cecah 100k..dengar kata mesin tu dah jadi 'tukun' sejak aku pindah..takdak sapa yang reti pakai...sayangnya..tu la..masa aku ada nk turunkan ilmu..semua taknak..hmmm..tak kenal maka tak cinta..itu ja yang mampu aku kata..


Mesin ni lebih sesuai untuk sekadar mengisi masa lapang/hobi kalau nak buat bisnes bagai macam kurang sesuai...


Projek pertama aku...buat atas tuala untuk anak-anak.


tuala ni nak hantar kat taska..so..aku sulam la nama depa..ok tak?


Yang ni memang menguji kesabaran aku skit..asyik putus benang..pastu benang bawah habis..adoiii..ntah macam mana..masuk buka frame..buat2 pandai pi adjust tuala tu...huhu..design dah lari..jenuh nak setting balik.. ~Untuk adik Haris~


last2 cari design yang paling simple dan tak penuh..sekejap ja siap.. Tadaaaa...untuk anak-anak ibu.


~..........................................~


Tip yang aku dapat..benang sulam ni jangan letak kat tempat terbuka. kalau masuk angin (macam biskut la pulak) benang macam reput..sebab tu asyik putus..
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...