~ShErA~
Tension aku sejak akhir2 ni..dalam seminggu mesti 2/3 orang akan tegur aku dah semakin bulat...aku hanya mampu senyum sambil jawab 'aku senang hati'..tapi sebenarnya aku susah hati bila orang tegur aku 'gemuk'..memang berat badan aku naik selepas bersalin anak ke-3..masa dalam pantang tu...gila2 punya diet..berbengkung siang malam..tapi berat turun skit saja..last2 aku bantai makan tak hengat punya..puas hati..berat macam tu jugak..mungkin faktor usia kot..dah 30-an..dulu-dulu masa lepas bersalin kat faris & anaqee..cepat jer turun..diet pun ala2 saja..memang maintain 46-48kg..tak pernah la cecah 50kg..
Aku dah kira BMI..masih di tahap normal..hehe..tapi dah hujung2 la..24.4...memang sah kalau aku tak control jugak..alamatnya nanti jadi macam panda bear la.huhu..taknak2..walaupun nampak comey panda bear tu kan..ish..macamna ni nak disiplinkan diri berdiet..sebab en.suami pun kuat makan sekarang ni..so aku pun terjebak sekali..dah aku yang tukang masak..takkan nak tengok saja depa makan..oh tidakkkk..
Secara jujurnya..aku ada skit rasa risau pasal berat badan ni..terutamanya bahagian perut...tapi tu la..kalau takdak apa2 usaha..macam gitu la rupanya..actually aku ada beli set Premium Beautiful..lama dah..tahun 2009..tapi bleh kira dengan jari berapa kali sangat aku pakai..en.suami memang dah tak daya nak perli memerli aku pasal ni..aku buat dono ja..haha..hari tu lepas cuti bersalin..hari pertama ke sekolah..aku pakai...kunun2 nak tunjuk dah slim lepas bersalin..hihi..sehari tu jelah..leceh nak pakai pagi2 ni..dah la kelam kelibut dengan anak2..nak kena gerak seawal 6.45 pagi..(hek eleh..nak seribu daya!)Azam esok hari...aku nak pakai set PB! malam ni nak bawak keluar baju2 kebaya lama..bukan nak pakai..belum berkeyakinan lagi..untuk memotivasikan diri jer!
Labels: edit post
0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...