~ShErA~
Beberapa hari lepas...selepas habis waktu sekolah terus terjah ke sebuah nurseri kat kepala batas..tujuan tu hanya nak cuci-cuci mata tengok pokok..tapi seperti biasa la..secara automatiknya akan menjadi cuci poket sekali. Jom tengok apa yang aku dapat kali ini... Tu diaaa..batu pemijak..ala-ala railway sleepers..harganya rm12 sekeping..aku tak tau mahal atau murah..dok survey2..memang lebih kurang sj harganya..tujuan letak batu pemijak ni sebagai laluan altenatif untuk ke pondok..sebelum ni..kat sini aku susun pokok memanjang..hihi..en.suami kata aku memang tak senang duduk kalau tak ubah sini ubah sana pokok2 tu..ala..tu kan proses pengembangan idea..kalau asyik statik ja kat situ..jemu la pulak...
Ini pulak saiz besar sikit..tapi setelah aku membodek gila2 punya..dapatlah sama harga..oklah tu..cuma yang lawaknya..pandai pulak si faris complain..'awat ibu tak beli besaq skit' amboiiii...aku faham maksud dia tu..sebabnya..bila letak kat bawah anak tangga tu..memang nampak..batu pemijak tu pendek skit..pastu aku cuba la bagi jawapan paling bernas..sebab ibu nak letak batu hitam&putih ni..dan aku tau dia memang cukup xcited bila nak letak batu-batu itu..so..aku serahkan tugas ni kat faris..
Secara tak langsung..ada 2 pilihan laluan untuk ke pondok..satu melalui tangga..sesuai untuk anak-anak kecil yang perlu memanjat tangga untuk naik ke pondok..dan satu lagi laluan untuk geng makcik2 & pakcik2 yang rasa nak bertenggek saja di tepi pondok tu..
Ok..kalau tak muat nak duduk kat pondok..mai la kita lepak kat sini..biasanya..kat sini kaum2 bapa duduk berkumpul sambil-sambil menyedut asap..
1 Response
  1. Anonymous Says:

    Salam. Boleh saya tau kat mana buat gazebo ni. ada contact person tak.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...